Cestovní úprava

 

Tak jak je to tedy s cestovní úpravou?

Začátky ladění byly krušné, ale časem se mi díky motorové brzdě podařilo dosáhnout slušných výsledků, se kterými je motor konkurenceschopný.

Vše začalo namontováním sady a cíl byl dosáhnout hodnot, kterých dosáhnul Stejsky. Motor  fungoval pěkně, ale nebylo to tak živé, jak jsem očekával. Netrvalo dlouho a měření na motorové brzdě ukázalo realitu – jakým výkonem motor opravdu disponuje.

Výsledky po osazení sady velkým karburátorem a výfukem dle výkresu, který je přikládán k sadě:

Maximální výkon 4,36 HP při 7437 ot/min

Maximální točivý moment 4,48 Nm při 6979 ot/min

Měření bylo pro ověření provedeno v Přelouči ve firmě Ignitech:

Maximální výkon 4,39 HP při 7171 ot/min

Maximální točivý moment 4,46 Nm při 6620 ot/min

 

Papír s razítkem, který říká, že mi chybí téměř 2HP, se stal mojí noční můrou a jasným důkazem, že pouze namontovat vážně nestačí!

Naštěstí díky válcové brzdě a mnoha stráveným hodinám na ní jsem dosáhnul tolik chtěných výsledků

Před a po:

 

Úplné maximum, kterého jsem s cestovní úpravou dosáhnul:

Maximální výkon 6,36 HP při 8053 ot/min

Maximální točivý moment 6,03 Nm při 7235 ot/min

 

Aktuální stav:

Parametry motoru se v závislostí na počasí a na natryskování karburátoru pohybují okolo hodnoty: 

6,1 - 6,2 HP při cca 8000 ot/min

5,6 - 5,8Nm při cca 7600 ot/min 

 

Cestovní úprava je pro mě nejlepší volbou pro terénní závody ve stylu enduro, protože poskytuje široké pásmo využitelného výkonu (5000 – 9000 ot/min) s dobrou hodnotou maximálního výkonu. Charakteristika motoru s pracovní oblastí ve středních otáčkách je též prospěšná pro jeho životnost.