Cestovní úprava
Tak jak je to tedy s cestovní úpravou?
Začátky ladění byly krušné, ale časem se mi díky motorové brzdě podařilo dosáhnout slušných výsledků, se kterými je motor konkurenceschopný.
Vše začalo namontováním sady a cíl byl dosáhnout hodnot, kterých dosáhnul Stejsky. Motor fungoval pěkně, ale nebylo to tak živé, jak jsem očekával. Netrvalo dlouho a měření na motorové brzdě ukázalo realitu – jakým výkonem motor opravdu disponuje.
Výsledky po osazení sady velkým karburátorem a výfukem dle výkresu, který je přikládán k sadě:
Maximální výkon 4,36 HP při 7437 ot/min
Maximální točivý moment 4,48 Nm při 6979 ot/min
Měření bylo pro ověření provedeno v Přelouči ve firmě Ignitech:
Maximální výkon 4,39 HP při 7171 ot/min
Maximální točivý moment 4,46 Nm při 6620 ot/min
Papír s razítkem, který říká, že mi chybí téměř 2HP, se stal mojí noční můrou a jasným důkazem, že pouze namontovat vážně nestačí!
Naštěstí díky válcové brzdě a mnoha stráveným hodinám na ní jsem dosáhnul tolik chtěných výsledků
Před a po:
Úplné maximum, kterého jsem s cestovní úpravou dosáhnul:
Maximální výkon 6,36 HP při 8053 ot/min
Maximální točivý moment 6,03 Nm při 7235 ot/min
Aktuální stav:
Parametry motoru se v závislostí na počasí a na natryskování karburátoru pohybují okolo hodnoty:
6,1 - 6,2 HP při cca 8000 ot/min
5,6 - 5,8Nm při cca 7600 ot/min
Cestovní úprava je pro mě nejlepší volbou pro terénní závody ve stylu enduro, protože poskytuje široké pásmo využitelného výkonu (5000 – 9000 ot/min) s dobrou hodnotou maximálního výkonu. Charakteristika motoru s pracovní oblastí ve středních otáčkách je též prospěšná pro jeho životnost.