Cestovní stroj
Mým snem byl vždy úžasný a hlavně zakapotovaný stroj Jawa 21, takže když byl na vesnici u babči k mání za 500kč pojízdný exemplář s TP a platnou SPZ, tak opravdu nešlo odolat. Po základním seřízení se stroj ukázal jako velmi zachovalý a připraven k renovaci. V plánu byla vlastně kompletní generálka jak motoru, tak i podvozku a kapotáže plus nějaké drobné funkční úpravy.
Funkční úpravy se týkaly hlavně rámu, protože po zjištění, že sedlo je opřeno na trech, které drží na plechu, jsem se téměř začal bát jezdit na fíku. Jako první věc bylo vytvoření řádné opěry sedla, takže na zadní část rámu jsem navařil "téčko" s úchyty pro trny. Následovalo jeho podepření, čímž se znatelně zvýšila tuhost zadní části rámu. Aby šla vyndat nádrž, tak jsem výztuhu udělal rozebiratelnou. Tlumiče byly nahrazeny tlumiči ze Simsona, takže Road setup.
Po vylepšení rámu přišla na řadu barva, která rámu připomněla jeho mládí.
Nyní se připravuje plechařina pro nový lak... Kdo uhádne jakou bude mít barvu? :-)
Konečně jsem se dostal k broušení a nanášení plniče. Motor dostane osvědčená ložiska.
Aby se na cestovním stroji dalo cestovat, tak jsem začal "vymýšlet" co s válcem...
No a výsledek...
Jako byste to už někde viděli? Buďte si jisti, rozhodně to není nic nového pod sluncem už nějakých 50 let :-)
V plánu mám zkoušet, takže přibyly nějaké ty pomůcky. Pomůcky jsem dodatečně upravil aby byly podle mého puntičkářského gusta :-)
Kapotáž jsem celou obrousil a nanesl na ní plnič - o víkendu mě čeká broušení pod vodou. Jinak zde je odpoveď na otázku jakou barvu bude mít cestovní stroj.
Konečně jsem si také vyrobil svůj vlastní přípravek na vyndávání vložky z válce.
Válec je hotov a připraven na montáž. Z původní snahy mít motor o trochu živější se stala honba za výkonem! Motor dostal pracovní název Adamec Killer aneb No Rules! Válcem to samozřejmě nekončí...
Konečně došlo i na kabát stroje. Kapotáž pokryla ta nejhezčí barva na světě při zachování původní kombinace barev. Rizikové plochy pak pokryl gumoasfalt. Bude to mazlík :-)
Přestože stroj absolvoval FBR, nebyl dokončený, protože stále chyběla odpovídající kola (se správným počtem drátů). Když jsem pak kola spolu s novým obutím namontoval, tak mi bylo jasné, že to je nejkrásnější Pionýr v Pardubicích. Jízda na něm je pak srdeční záležitost.